#17: Anmeldelse: Calendar Girl: Januar af Audrey Carlan

Genre: ROMAN - kærlighed
Sider: 200 sider
Forlag: Lindhardt og ringhof / LOVEBOOKS
Udgivet: 31. marts 2016

Bagsidetekst:
"Ny måned – ny by – ny mand

Mia Saunders skal skaffe 1 million dollars til at betale sin fars spillegæld. Siden hun var barn, og hendes mor forlod familien, har hun taget sig af sin far og søster, og også denne gang beslutter hun sig for at tage sagen i egen hånd. Alting virker håbløst, for Mia er bare en 24-årig servitrice med skuespillerdrømme – men så bliver hun tilbudt et job hos Exquisite Escorts. Opgaven er enkel: I løbet af det næste år skal Mia tilbringe hver måned sammen med en ny mand i en ny by. Om 12 måneder vil gælden være betalt. Og Mias liv forandret for altid.

I JANUAR går turen til Los Angeles. Her har Mias første klient, den charmerende surfer og manuskriptforfatter Wes Channing, brug for en date til en række events i Hollywood. Mia og Wes bliver straks gode venner og oplever en seksuel kemi, der får jorden til at ryste under dem. Men selvfølgelig skal de ikke forelske sig i hinanden, for kærlighed er ikke en del af kontrakten – og Mia har en mission, der skal fuldføres.

CALENDAR GIRL er en serie i 12 afsnit, der alle er opkaldt efter årets måneder. Hver måned flytter Mia Saunders ind hos en ny mand i en ny by. Rejsen begynder her.

AUDREY CARLAN er en amerikansk bestsellerforfatter, som skriver sexede kærlighedshistorier, der kan få din e-bogslæser til at smelte. Hendes serie om Mia Saunders har solgt over 2 millioner eksemplarer på rekordtid i USA alene og har ligget på bestsellerlisterne i New York Times, USA Today og Wall Street Journal."

Tak til Lindhardt og Ringhof for anmeldereksemplaret! Min anmeldelse er udelukkende baseret på mine egne meninger og holdninger, samt vurdering af bogen.

Jeg var enormt spændt på at få lov til at læse første del af Calendar Girl-serien. Og jeg blev absolut ikke skuffet!!

Den første bog udkom d. 31. marts 2016 og jeg gik og sukkede efter at få lov til at få fingrene i den. Men Calendar Girls bøgerne er sat op på den måde, at e-bøgerne er delt op i afsnit og papirbøgerne udkommer med tre måneder af gangen. Så jeg tror lidt jeg har det med Calendar Girl, som jeg har det med Stephanie Perkins' serie: jeg bliver nødt til at læse hele historien. Så jeg har, efter at have læst januar købt papirbogen. Bum. Sådan. Og Saxo.com havde et vildt godt tilbud, så det gjorde jeg selvfølgelig lige! jeg GLÆDER mig til når jeg har noget mere tid, til at læse februar og marts og følge Mias liv og de mange mænd hun møder.

Jeg var ret kritisk efter at have læst de første par sider af bogen. Mia virker enormt usympatisk og lidt for 'løs', som om hun lukker alle ind mellem sine ben, men historien er i virkeligheden en helt anden. Det handler om hende og den kærlighed hun giver til en anden person, når hun vælger at være sammen med dem. Jeg blev hurtigt, efter de første par sider, revet med i Mias historie og hendes kamp om at skulle skaffe 1 million dollars for at få gorillaerne væk fra hendes far. Det er jo mange penge! og lidt overdrevent, mente jeg også, da jeg læste, men det er trods alt Las Vegas og jeg har hørt hvad den by gør ved én....

Jeg elsker Mia Saunders' karakter. Hun er ikke den typiske, modellignende og eftertragtede pige, men ganske 'normal'. Hun har ikke nogen 'negative' tanker om sig selv og sit udseende, og det er rart, at hun har det på den måde. At det ikke er negativt hvad angår karakterens selvbillede. Og så er det sejt at hun tør springe ud som escortpige. Både i desperation, men også for noget andet - for hende selv. For hvad skal hun ellers stille op?

Calendar girl: januar minder mig lidt om Fifty Shades of Grey. Bare skrevet meget bedre og med en bedre historie. Jeg har ikke læst Fifty Shades of Grey bøgerne, men set den første film og HØRT en helvedes masse om bøgerne. Jeg har med vilje ikke læst dem - jeg startede på første bog og efter første kapitel smed jeg den hen i et hjørne og har ikke rørt den siden. Alt for meget selvynk - hovedpersonen i Fifty Shades of Greys selvbillede og tanker om sig selv, var alt, alt, alt for deprimerende for mig! Og så er der Mia Saunders. Hun er helt sin egen. Hun er hverken jomfru eller hellig omkring hvem hun lukker ind, både mellem sine ben, men også i sit hjerte. Hun overvejer og vægter værdierne: de værdier der er vigtige for hende, og for at det ikke går galt. Det siger de første par sider ikke rigtig, på ingen måde, men det bliver fortalt i afsnittene lige efter og i resten af bogen - og det var det, der gjorde udfaldet!

Jeg er virkelig glad for, at LOVEBOOKS valgte en ny forside til serien og ikke den amerikanske version. For den er godt nok.. holda op.. med letpåklædte piger på forsiden. Dén viser slet ikke hvad bogen i virkeligheden handler om. For ja, den handler da om sex og det er da fedt! endelig en bog som man kan tillade sig at læse, som man tør anbefale, som IKKE er Fifty Shades of Grey (for den har jo, af mit indtryk, et dårligt image... især fordi filmen er som den er), men her er altså en bog, der indeholder ROMANTIK OG SEX. Blandet med en fængende og følelsesbetynget historie der bare driver en til at læse videre. Og så er de sidste par sider jo skrevet sådan, at man bliver nødt til at læse videre!

Bogen er fyldt med romantik og erotik. Der er en masse detaljer og beskrivelser under akterne. Jeg har aldrig interesseret mig for at læse erotik, men jeg må indrømme, at Audrey Carlan har gjort det godt. Det er ret simple akter der foregår, simple stillinger, nogle man kender, som bliver gjort pludseligt interessante og spændende at læse med i. Og så er der selvfølgelig Mias følelser som bliver inddraget. Wes er betagende og hamrende lækker (selvfølgelig). Og hamrende romantisk. Men hun ved jo også godt, at det kun er et arbejde. Og følelser og arbejde er aldrig en god kombination..

Jeg er vild med Calendar girl: januar og jeg glæder mig til at læse mere! Nu glæder jeg mig til at få fri fra arbejde, så jeg kan hente min bog med januar, februar og marts! Der skal meget til at få mig til at give en bog ***** (5) stjerner. Men den her er lige ved at være der..!

****/*****, 4/5 stjerner