Sider

tirsdag den 20. januar 2015

#2 Fire chibier, en chai latte og tre bogtitler senere.

Jeg har endelig formået at sætte mig ned foran computeren for at lave andet end at tjekke min facebook, Instagram og arbejdsmail - andet end at sumpe. Og nu hvor jeg er godt igang med at sætte mig ind i det der HTML'noget, giver det lidt et kick, at være mere tilfreds med sin blog. Jeg har svært ved at sætte mig ned og skrive noget jeg kan være stolt af, når jeg har været på arbejde hele dagen og er dødtræt... og egentlig helst bare vil gense nogle episoder af Gossip Girl (min aften igår). Men her er jeg. Og det føles bare godt!

Jeg mødte på arbejde 9.30 i morges. Mine kollegaer og jeg følger hinanden på alle medieplatforme. Da jeg trådte ind ad døren på mit kontor i morges, blev jeg mødt med kommentaren om, at mit profilbillede ligner mig rigtig meget! Og jeg tænkte ja? Men begyndte at grine, da jeg kom i tanke om, hvad mit profilbillede på Facebook er lige nu. Jeg har i forbindelse med opstarten af min blog fået en af mine veninder til at tegne mig i manga (chibi), som jeg har brugt til banneret (kig op, op, op!). Tegninger, som jeg vil indsætte i ny og næ, når de passer til hvad jeg skriver om. Bare for at give et lille friskt pust, istedet for en underskrift for at give et flot grafisk, visuel detalje. Og min veninde har gjort det rigtig godt! Super fine, og hun var SÅ modtagelig overfor idéer, og virkede bare helt sikker på, at jeg fik det jeg ønskede. Jeg har kendt hende i en del år, i forbindelse med vores tegne (manga)-undervisning for nogle år siden. Jeg stoppede da jeg følte jeg ikke rigtig kunne komme videre, og fordi undervisningen i lang tid blev ved med at være det samme. Jeg elskede mine to lærerinder, men når man har gået på holdet i 3 år, bliver det lidt ens, når man tegner noget, man egentlig godt mener man kan - både håndtere, og teorien bag. Og for at gøre det hele værre, blev den ene lærer skåret fra. Så duo'en blev til uno, og så valgte jeg altså at stoppe. Men min veninde blev ved, og hun er kun blevet endnu dygtigere (det har hun altid været). Derfor ville jeg blive glad, hvis I ville tjekke hendes Tumblr ud her.

Det er hyggeligt om morgenen når man møder på arbejde. Der er for mig ikke så meget at lave da mine arbejdsopgaver tit dukker op i løbet af dagen. Men om morgenen, når man møder ind, henter noget varmt vand til chai latte, så føler man sig officielt klar. Sjovt, som vaner kan få dig til at føle sig så godt tilpas. 

Noget af det første jeg gjorde i morges var, at få pakket tre bogtitler. Der kommer mange titler i starten af året, og jeg kan mærke det i hænderne (det er rutinearbejde, men når man er kommet i gang, går det hurtigt, og så bliver det super hyggeligt). Det er spændende at se, hvilke titler mit forlag udgiver og det er især spændende at se en titel, som man har læst korrektur på, for så endelig at se den i tryktform! (som jeg gjorde i dag). Jeg gør jo ikke meget af arbejdet i forhold til selve bogen, men jeg er med til de endelige - væsentlige - slutrunder før redaktøren får sendt manuskriptet af sted til tryk. Det er så spændende at se en bog fra manuskript til færdig bog! Alle faserne, eventuelt researcharbejde, billeder, grafik, opsætning og meget, meget mere!

Jeg vil fortsat arbejde på at få min blog gjort endnu flottere, mere velskrevet og bare få skrevet derudaf. Men indtil da, tilføj jer meget som følgere på min blog. Og hvis I gør det, lover jeg at holde mit, med håbet om, at I vil følge mig og min udvikling her på bloggen! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar